Zobacz koniecznie

  • Na diecie i w dobrej formieNa diecie i w dobrej formie
    Nie tylko dieta, ale także odpowiedni wysiłek fizyczny pomagają nam schudnąć, dlatego też warto w taki właśnie sposób wspomagać swój organizm, a z pewnością odwdzięczy nam się on szybkim gubieniem …
  • Dieta dla biegaczyDieta dla biegaczy
    Przede wszystkim biegacz będący na takiej diecie powinien jeść niewielkie posiłki w niedużych odstępach czasu. Dzięki temu żywienie odbywało się w odpowiednio precyzyjny sposób. Dzięki temu, że w taki sposób …

Strony

Bieg po zdrowie

Bieganie jest jednym z najbardziej zdrowych, a jednocześnie najprostszych sportów, jakie możemy uprawiać. I choć tak wiele się wspomina o dobrodziejstwach dla organizmu, figury i samopoczucia, płynących zniego, wciąż niewiele osób decyduje się na jogging. Ludzie, którzy decydują się na systematyczne bieganie cieszą się doskonałą odpornością, co oznacza rzadsze chorowania, zwiększanie tolerancji na zmiany ciśnienia atmosferycznego. Poza tym jogging, podobnie jak każda forma aktywności fizyczne, opóźnia procesy starzenia się i poprawia ogólną kondycję fizyczną organizmu. Bez wątpienia, jest to forma ruchu najbardziej zalecana przy odchudzaniu, gdyż wzrost tętna powoduje szybkie i efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki aktywowaniu większości mięsni, jogging modeluje sylwetkę (kształt ud, łydek, brzucha) oraz wpływa na utrzymanie prawidłowej postawy. Inną istotną zaleta tej formy ruchu jest wpływ na samopoczucie. Otóż podczas bieganie nasz organizm wydziela endorfiny czyli hormony szczęścia, które relaksują, zapewniają równowagę psychiczną, a także mają działanie przeciwbólowe. Sport ten uprawiać może prawie każdy, a jest on zabroniony jedynie osobom mającym problemy na przykład z kolanami. Jednak widząc zalety płynące dla naszego organizmu i samopoczucia, z pewnością wiele osób będzie zachęcone rozpoczęciem przygody z joggingiem.

Comments are closed.