Zobacz koniecznie

  • Dieta kopenhaska, czyli trzynaście dni do wolnościDieta kopenhaska, czyli trzynaście dni do wolności
    Ostatnimi czasy wielką popularnością na rynku cieszy się tzw. dieta kopenhaska. Jest to dieta, której zadaniem jest zmiana metabolizmu. Jest zwana też trzynastodniówką – nie można jej skończyć wcześniej, ani …
  • Logika działania lekarzyLogika działania lekarzy
    Działający lekarze, zarówno w ośrodkach publicznych, jak i w licznych instytucjach, są w stanie dość dokładnie zapanować nad wszelakiego rodzaju działaniami, pod warunkiem, że mają logistyczną wiedzą na dany temat. …

Strony

Bieg po zdrowie

Bieganie jest jednym z najbardziej zdrowych, a jednocześnie najprostszych sportów, jakie możemy uprawiać. I choć tak wiele się wspomina o dobrodziejstwach dla organizmu, figury i samopoczucia, płynących zniego, wciąż niewiele osób decyduje się na jogging. Ludzie, którzy decydują się na systematyczne bieganie cieszą się doskonałą odpornością, co oznacza rzadsze chorowania, zwiększanie tolerancji na zmiany ciśnienia atmosferycznego. Poza tym jogging, podobnie jak każda forma aktywności fizyczne, opóźnia procesy starzenia się i poprawia ogólną kondycję fizyczną organizmu. Bez wątpienia, jest to forma ruchu najbardziej zalecana przy odchudzaniu, gdyż wzrost tętna powoduje szybkie i efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki aktywowaniu większości mięsni, jogging modeluje sylwetkę (kształt ud, łydek, brzucha) oraz wpływa na utrzymanie prawidłowej postawy. Inną istotną zaleta tej formy ruchu jest wpływ na samopoczucie. Otóż podczas bieganie nasz organizm wydziela endorfiny czyli hormony szczęścia, które relaksują, zapewniają równowagę psychiczną, a także mają działanie przeciwbólowe. Sport ten uprawiać może prawie każdy, a jest on zabroniony jedynie osobom mającym problemy na przykład z kolanami. Jednak widząc zalety płynące dla naszego organizmu i samopoczucia, z pewnością wiele osób będzie zachęcone rozpoczęciem przygody z joggingiem.

Comments are closed.