Zobacz koniecznie

  • SuksametoniumSuksametonium
    Suksametonium (Suxamethonium, Chlorsuccillin, Scoline) stosuje się w postaci chlorku lub jodku. Środek ten ulega hydrolizie pod wpływem esterazy cholinowej do sukcynylomonocholiny i choliny. Dalsza hydroliza prowadzi do wytworzenia kwasu bursztynowego …
  • Liczne przypadki złamań kończyn w lecie.Liczne przypadki złamań kończyn w lecie.
    Medycyna sądowa to tutaj akurat bardzo ważny czynnik oraz rodzaj. Możemy powiedzieć, że dzięki temu mamy do czynienia z prawdziwym ora sprawiedliwym osądem i rozstrzygnięciem sprawy. Ale po koli. Akurat …

Strony

Bieg po zdrowie

Bieganie jest jednym z najbardziej zdrowych, a jednocześnie najprostszych sportów, jakie możemy uprawiać. I choć tak wiele się wspomina o dobrodziejstwach dla organizmu, figury i samopoczucia, płynących zniego, wciąż niewiele osób decyduje się na jogging. Ludzie, którzy decydują się na systematyczne bieganie cieszą się doskonałą odpornością, co oznacza rzadsze chorowania, zwiększanie tolerancji na zmiany ciśnienia atmosferycznego. Poza tym jogging, podobnie jak każda forma aktywności fizyczne, opóźnia procesy starzenia się i poprawia ogólną kondycję fizyczną organizmu. Bez wątpienia, jest to forma ruchu najbardziej zalecana przy odchudzaniu, gdyż wzrost tętna powoduje szybkie i efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Dzięki aktywowaniu większości mięsni, jogging modeluje sylwetkę (kształt ud, łydek, brzucha) oraz wpływa na utrzymanie prawidłowej postawy. Inną istotną zaleta tej formy ruchu jest wpływ na samopoczucie. Otóż podczas bieganie nasz organizm wydziela endorfiny czyli hormony szczęścia, które relaksują, zapewniają równowagę psychiczną, a także mają działanie przeciwbólowe. Sport ten uprawiać może prawie każdy, a jest on zabroniony jedynie osobom mającym problemy na przykład z kolanami. Jednak widząc zalety płynące dla naszego organizmu i samopoczucia, z pewnością wiele osób będzie zachęcone rozpoczęciem przygody z joggingiem.

Comments are closed.